Tijdens het webinar “Visuele klantcommunicatie, omnichannel ready” nemen we je mee op een tour langs de wereld van de beeldbrieven en omnichannel klantcommunicatie. We laten zien hoe complexe informatie vertaald kan worden naar begrijpelijke, beeldende brieven die vragen verminderen en klantvertrouwen vergroten.
De brievenchallenge aanpak zorgt dat jij de klantcommunicatie op een hoger plan brengt.
Casus UWV: van 7000 briefsjablonen naar 23 mobile-first berichtsoorten
In deze webinar vertellen Ingebrid en Martijn hoe zij de brievenchallenge van UWV zijn aangegaan. Vertrekpunt: 22 bedrijfsonderdelen, 7000 sjablonen, 44 miljoen brieven per jaar. Resultaat: 23 uniforme berichtsoorten, hoge scores van klantpanels, uniforme uitstraling van UWV, geschikt voor mobiel en papier en sterk gereduceerde beheerslasten. In de webinar vertellen we over onze 3-sporen aanpak
Uitdaging 1: Anders communiceren
Aan de basis staat de uniforme beeldbrief: een brief waarin tekst en beeld samenwerken om informatie helder en overzichtelijk te maken. Beeldbrieven zorgen ervoor dat klanten in één oogopslag zien waar de boodschap over gaat en wat ze moeten doen. We laten zien hoe de beeldbrief is opgebouwd, hoe het is gelukt om dit uniform te krijgen met 22 bedrijfsonderdelen, hoe 7000 teruggebracht is tot 23 en hoe die geschikt is voor mobiel en op papier.
Uitdaging 2: Andere IT-Architectuur
De communicatie moet zo veel mogelijk automatisch de deur uit, met de mogelijkheden voor: vrije kanaalkeuze, personalisatie op basis van klantdata en waarborging dat elke communicatie ook daadwerkelijk succesvol de deur uit is gegaan. We laten verschillende architecturen zien uit verschillende organisaties, ook van organisaties die te kampen hebben met verouderde systemen.
Uitdaging 3: Andere werkwijze
Voor een andere manier van communicatie is een andere mindset nodig. Maar ook andere competenties en andere manieren van werken. We laten zien waarom dat nodig is, waar je tegenaan loopt en waarom dat ook leidt tot minder beheerlasten en sneller introduceren van nieuwe communicatievarianten.
Klaar voor de toekomst
Begrijpelijke, visuele communicatie is een voorwaarde voor goed contact met je klanten. De beeldbrief laat zien dat beelden kunnen verduidelijken waar woorden soms verwarring geven.
Benieuwd hoe jouw organisatie aan de slag kan met beeldbrieven en de brievenchallenge?
Jullie klantcommunicatie is klaar voor de toekomst.